Disleksijos archipelagas

Disleksijos archipelagas

Monografijoje nagrinėjami sutrikusios skaitymo ir rašymo raidos tyrinėjimo iš biopsichosocialinės perspektyvos rezultatai: apibrėžiama disleksijos sąvoka, formuluojama šiuolaikinė disleksijos samprata, analizuojami disleksijos psichologiniai mechanizmai.

Sakoma, tam, kad galėtum padėti, pirmiausia turi suprasti. Disleksija yra sudėtingas, daugiaplanis sutrikusio mokymosi skaityti ir rašyti raidos atvejis, kuriam suprasti reikia ne vienos srities susistemintų mokslinių žinių. Disleksija nėra iš pirmo žvilgsnio akivaizdžiai „matomi“ skaitymo ir rašymo sunkumai. Dėl žinių stokos apie disleksijos riziką ir prevenciją ikimokykliniame amžiuje, dažniausiai sunkumus išmokti skaityti ir rašyti pastebime tik vaikui pradėjus lankyti mokyklą. Neatpažinti disleksija sergantys vaikai sulaukia nemažai kritikos ir nesupratimo iš mokytojų bei tėvų, o užaugę – sunkiai prisitaiko raštingoje visuomenėje. Lietuvoje disleksija yra vis dar mokslininkų „neištyrinėta“ žemė. Todėl ši knyga yra lyg orientyras nežinomoje teritorijoje tiems, kurie ieško atsakymų į klausimus, kodėl kai kuriems asmenims sunku išmokti taisyklingai ir sklandžiai perskaityti bei užrašyti žodžius; kaip atpažinti vaikus, paauglius ir suaugusiuosius, sergančius disleksija; kokių sunkumų jie patiria ir kaip prisitaiko raštingumą vertinančioje visuomenėje; kokie jų stiprybės šaltiniai, ir kas padeda jiems pasiekti sėkmę?



Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *